Projekt ,,Wielkopolskie telecentrum opieki’’ realizowany jest w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Wielkopolski 2021-2027 (FEW) współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus (EFS+).
Przedsięwzięcie składa się z dwóch filarów: Regionalnego Systemu Teleopieki (Telecentrum z ratownikami medycznymi i Centrum Społecznego) oraz Gminnego Systemu Wsparcia Seniorów.
Wsparcie seniorów w wieku 60+ i ich opiekunów. Prowadzenie działań wspierających, pomocowych, aktywizacja społeczności lokalnej.
Zadania / działania realizowane w projekcie :
1. przystąpienie do Teleopieki
2. utworzenie Centrum Wsparcia Seniora
3. rozszerzenie katalogu usług świadczonych w społeczności lokalnej
4. realizacja usług wspierających osoby starsze
5. realizacja działań i usług w obszarze organizacji społeczności lokalnej
W ramach Projektu ,,Wielkopolskie telecentrum opieki” seniorzy zamieszkujący na terenie gminy Kiszkowo otrzymują pomoc i wsparcie w codziennym funkcjonowaniu oraz możliwość skorzystania z nowych usług. Przystąpienie do Teleopieki to poprawa bezpieczeństwa osób starszych i chorych.
CENTRUM WSPARCIA SENIORA
Czynne od poniedziałku do piątku w godzinach od 9.00 do 10.00; tel. 506 324 153
Hala Widowiskowo – Sportowa
ul. Polna 33, Kiszkowo (hol główny)
W ramach projektu „Wielkopolskie telecentrum opieki” seniorzy i seniorki – użytkownicy opasek – mogą skorzystać z bezpłatnych telekonsultacji ze specjalistami: psychologiem, psychogerontologiem, psychoseksuologiem oraz dietetykiem.
Konsultacje odbywają się telefonicznie, a ich terminy ustalane są przez Asystentów Teleopieki, którzy dysponują aktualnym harmonogramem specjalistów i pomagają w umówieniu dogodnego terminu.
☎ Centrum Społeczne jest dostępne dla użytkowników opasek od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00–15:00.
Seniorzy proszeni są o dotrzymywanie umówionych terminów telekonsultacji. Specjaliści dzwonią do użytkowników w uzgodnionym dniu i o wyznaczonej porze na numer prywatny. Warto pamiętać aby:
✅ zapisać termin e-wizyty w widocznym miejscu,
✅ mieć naładowany telefon w dniu teleporady,
✅ zapewnić sobie komfortowe warunki do rozmowy ze specjalistą.